znane osoby w reklamie

20/02/2022

„Wykorzystanie wizerunku sławnej osoby w reklamie firmy znanej konsumentom zwiększa skuteczność przekazu i powoduje jego lepsze zapamiętywanie” – informuje Instytut Psychologii Ekonomicznej SWPS. 

Badania wykazały, że reklama nieznanej firmy z udziałem znanej osoby kieruje uwagę konsumentów na produkt i jego cechy.

Można więc wywnioskować, że warto wykorzystać wizerunek osoby znanej i rozpoznawalnej w reklamach społecznych oraz reklamach skupiających się na kategoriach produktowych

Badania też dowodzą, że udział rozpoznawalnej osoby w reklamie znanej marki powoduje lepsze jej zapamiętanie. W późniejszym etapie szybsze wydobycie z pamięci informacji na temat tej reklamy.

Nagromadzenie informacji, szans w dzisiejszych czasach powoduje przeładowanie w możliwości podejmowania decyzji. Odpowiednim wyznacznikiem zatem będzie właśnie Autorytet (w postaci znanej osoby), który pomoże odnaleźć się w określonej sytuacji.  

Liderzy opinii publicznej mają wymierne wpływ na gusta konsumentów. Są podziwiani i naśladowani przez innych. Pełnią funkcję drogowskazu. 

Autorytet w dziedzinie motoryzacji świetnie sprawdzi się w reklamach akcesoriów samochodowych, narzędzi czy właśnie samochodów. Włodzimierz Zientarski jest przykładem takiej współpracy. Od 2013 roku jest ambasadorem marki TOYOTA.

Kolejnym przykładem świetnej współpracy jest Rafał Jemielity i Jarosław Maznas. Są Oni bohaterami kampanii reklamowej Suzuki Motor Poland.

Poza Gwiazdami telewizji dużym uznaniem cieszą się też youtuberzy. W dużej mierze to specjaliści w określonej dziedzinie lub osoby, które swoim codziennym życiem mogą stanowić wzór do naśladowania. 

Wzorem Youtubera, który przyciąga min.: fanów i praktyków od mechaniki jest PolishMan.

Ekspert motoryzacji, fachowiec w swojej dziedzinie. Ma zmysł techniczny, Jego pasją jest motoryzacja i samochody, ma potężną wiedzę na ten temat. 

Eksperci Kulinarni natomiast kształtują nasze gusta kulinarne.

Ten sektor może poszczycić się takimi osobowościami jak: Nigella Lawson, Ewa Wachowicz, Magda Gessler, Wojciech Modest Amaro czy Patryk Dziamski Top Chef. I tu reklamodawcy są z różnych kategorii: spożywczych, sprzętu AGD, akcesorii kuchennych, itd… 

Patryk Dziamski

Dużym uznaniem wśród swoich fanów cieszą się trenerki personalne – fitness, dzięki którym każdy może przejść przemianę w swoim życiu. Przykładem takich Influencerek są: Ewa Chodakowska czy Anna Lewandowska, które motywują i rozwijają swoje marki osobiste. Influencerki są otwarte również na współpracę reklamową z Firmami czy markami, które pasują do ich osobowości i są zgodne z ich poglądami.

Znane osoby, Celebryci, Influencerzy powinni być nieskazitelni, żeby reklama z ich udziałem była wiarygodna.

Znane twarze mają większą siłę perswazji ze względu na zaufanie jakie wzbudzają wśród społeczności. Zatem jeśli szukasz znanej osoby do reklamy czy promocji, FamousPeople to dobre miejsce.

Chcesz, by Twoje wydarzenie było udane?

Skorzystaj z mojego doświadczenia. Skontaktuj się ze mną i porozmawiajmy na temat Twojego projektu.

Przejdź do kontaktu
Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności